Com ho pots fer?
Aportar com a mínim una bona pràctica en qualsevol de les àrees temàtiques. No hi ha límit de bones pràctiques que l’entitat pot aportar. Si tens una iniciativa innovadora, eficient i vols compartir com millora la vida de les persones, volem conèixer-la.
La Comunitat està oberta a qualsevol entitat associada a La Unió amb interès i experiència en una de les àrees específiques, que vulgui compartir i aprendre bones pràctiques, i que estigui disposada a participar de forma activa i col·laborativa en la seva promoció i desenvolupament.
L’entitat designarà una persona referent de la bona pràctica per participar a la Comunitat.
Registra la teva bona pràctica
Descarrega i omple la fitxa de bona pràctica i envia-la a uch@uch.cat
Fase de revisió per La Unió
Bona pràctica acceptada
Alta a la Comunitat
Gaudeix dels beneficis i connectat amb la comunitat!
Què és una bona pràctica?
Una bona pràctica és una estratègia, activitat o projecte en la gestió de les organitzacions sanitàries i socials que s’ha identificat com eficaç i eficient, sostenible i/o transferible, i que assoleix els objectius establerts.
Es basen en l’experiència, la recerca, i els resultats demostrats, i solen reflectir les millors maneres de fer les coses per millorar la qualitat dels serveis i els resultats per a les persones i les seves famílies.
Són iniciatives des de la mirada de la gestió aplicada de les organitzacions, on es destaca models de treball, processos assistencials i gestió del canvi.
També són reconegudes com a referència o model a seguir per a altres organitzacions o professionals en un mateix camp o àmbit d’activitat.
Atributs de les Bones Pràctiques
1. Eficaç
La pràctica ha de ser capaç d’aconseguir els resultats desitjats de manera eficaç, assolint els objectius establerts.
2. Eficient
Fa un ús eficient dels recursos disponibles, com el temps i les competències professionals.
3. Innovadora
Incorporar elements nous o creatius que millorin les maneres tradicionals de fer les coses.
4. Excel·lent
Compromís amb la qualitat, lideratge innovador i una cultura de millora contínua.
5. Adaptable
Flexible a canvis en les circumstàncies, permetent ajustaments i millores al llarg del temps.
6. Escalable
Ha de poder ser reproduïda amb èxit en diferents contextos o àmbits sense perdre la seva qualitat i impacte.
7. Mesurable
Ha de ser possible mesurar el seu impacte i efectivitat mitjançant indicadors o mètriques definides.
8. Comprensible
Té una definició clara del context, propòsit, objectius, activitats i resultats.
9. Sostenible
Ha de ser viable i ha de poder continuar funcionant de manera viable a llarg termini, mantenint o millorant la seva efectivitat sense generar impactes negatius.
10. Sostenible mediambientalment
Dissenyada per reduir al màxim possible els seus impactes negatius en el medi ambient i ha de fomentar i adoptar maneres ecològiques de fer les coses.
11. Ètica i transparent
Els processos i criteris han de ser visibles i accessibles per a totes les parts interessades.
12. Centrada en la persona
Compromesa amb un model d’atenció centrat en la persona.